Nestlé Growth Hacking & SEA specialist

Jan Willem helpt ons met onze koffiemerken Dolce Gusto, Nescafe en Starbucks at Home. Van het maken van de jaarstrategie tot het uitwerken van diverse paid media werkzaamheden.

De klant Nestlé

Waarschijnlijk weet je, net als veel mensen, niet hoeveel producten je van Nestlé in je huis hebt. Van drinks, tot koffie en diverse chocolade en andere candybars. 

Een groot onderdeel is de koffie afdeling met grote merken als Nescafe, Dolce Gusto en Starbucks at home. 

“De onweerstaanbare combinatie van smaak en romigheid”

Industrie

Ecommerce en retail

Diensten

Growth hacking consultant

Duur

6 maanden (tot nu toe)

De vraag

De koffieafdeling van de Nestlé merken zat in een grote transitie. Hier hadden ze iemand nodig die de strategie kon maken variërend van een SEO strategie, tot de vertaling naar de diverse paid media (Bing en Google) kanalen. 

De oplossing

Nestlé is een groot merk, wat betekent dat het niet 3 of 4 campagnes waren. Alleen van Dolce Gusto zijn er al meer dan 300 campagnes op Google die onderhouden moeten worden. 

De structuur was niet aanwezig, de eerste stap was dus een heldere structuur aanbrengen met het team. Dit deed ik in samenwerking met het search team voor de nodige data die in de jaren verzameld was. 

Vervolgens hebben we een dashboard gemaakt waar we op elke minuut van de dag een overzicht krijgen van de resultaten van de campagnes. 

Komende stap is om dit te vertalen naar de andere merken. 

Resultaten

SEA

Een Google en Bing strategie met een gemiddelde ROAS van 6.9

Strategie

Opzetten van een marketing strategie i.s.m. diverse teams

Training

Training van het bestaande team om directe groei te realiseren door analyse en testen

Zo kan ik jouw bedrijf gaan helpen

Je kan mij inschakelen als freelance growth hacker of growth hacking spreker. Hierbij zal ik me volledig inzetten om een growth hacking framework op te zetten binnen jouw organisatie of bedrijf.