In maart 2022 ben ik van start gegaan als CRO marketeer bij Vodafone Ziggo voor het B2B team en dan specifiek voor het MKB segment.
Na het in kaart gebracht te hebben van de userflow, ben ik aangesteld als interim digital marketing manager met als taak het opzetten van een team met de verantwoordelijkheid voor de business internet en business mobile producten/diensten.
Maart 2022 – heden
Vodafone Ziggo (B2B segment MKB bedrijven)
Customer journey, in kaart brengen data en aansturen digital marketing team
Vodafone business maakt een differentiatie in segmenten, namelijk SOHO (beter bekend als ZZP), SME (beter bekend als MKB) en large (beter bekend als corporatie). Tot voor kort had met name het SOHO-segment een groot aandeel in de website. Het was o.a. mijn taak om SME beter op de kaart te zetten.
De eerste taak was het aanpakken van de zakelijke homepage. Deze hebben we geoptimaliseerd zodat bezoekers vroeg in de journey al een keuze moesten maken.
Dit heeft geleid tot een groei van bezoekers naar de MKB-pagina van +/- 400% en een groei in conversies van +/- 50%.
Later hebben we de complete journey voorzien van de juiste CTA’s en zijn we op dit moment bezig met het uitvoeren van diverse A/B testen om de conversies te verhogen.